«Мультитест» став прибутковими ще до залучення інвестицій

12.03.2015

«Без інвестора — нікуди», — такі слова часто доводиться чути від молодих засновників стартапів, які роблять перші кроки у підприємницькому бізнесі. Часто виходить, що бізнесмени не можуть правильно розрахувати стартовий бюджет, і стартап закривається, не встигнувши заробити ні долара, тому що особисті кошти засновників закінчилися, а інвестори не поспішають вкладати гроші в сумнівний проект. AIN.UA зібрав кілька історій українських підприємців, які запустили стартапи на свої кошти, вивели їх на самоокупність і почали заробляти ще до залучення інвестицій.

Сервіс підбору провайдера «Мультитест»

Стартовий бюджет: $50 000

Досягнення: $320 000 доходу за станом на 2013 рік

Засновник сервісу «Мультитест» Артем Білодід почав займатися бізнесом в 2009 році. Його компанія займалася «швидкої комп'ютерної допомоги», але вже до 2010 року стало зрозуміло, що конкуренція на ринку звичайної комп'ютерної допомоги занадто висока, і працювати в збиток не має сенсу. Було вирішено змінювати фокус або додавати нові послуги, які змогли б одночасно рекламувати комп'ютерну допомогу. І тоді Артем вирішив почати тестувати і підключати 3G/4G інтернет за містом. Результати тестів викладалися в блозі, де з ними могли ознайомитися користувачі, які не хотіли замовляти платну послугу виїзду майстра.




Навесні 2011 року був запущений сервіс відображення покриття бездротових провайдерів для внутрішнього використання. Тоді планувалося, що цей інструмент буде використовуватися для майстрів «Мультитеста». Потім прийшло розуміння, що такий інструмент можна надати і звичайним відвідувачам сайту. А потім — що перевіряти покриття можна не тільки по бездротовим, але й провідним провайдерам. Так, в липні 2012 року, після дев'яти місяців розробки, з'явилася перша версія сервісу підбору провайдера.

З моменту свого заснування стартап розвивався за рахунок послуги перевірки покриття за містом і близько половини прибутку вкладав у подальший розвиток. Всього на запуск сервісу «Мультитест» було витрачено близько $50 000, але до залучення перших інвестицій у 2013 компанії вже вдалося отримати близько $320 000 доходу. Проект заробляв на підключення 3G/4G інтернету в приватні будинки і комісіях від провайдерів за підключення нових абонентів.

Успіхи проекту не залишилися непоміченими. У березні 2014 року сервіс отримав 480 000 грн інвестицій від ангельського інвестора, а через кілька місяців «Мультитест» залучив ще $250 000 від фонду Владним Group. На сьогодні «Мультитест» працює з більш ніж сотнею українських провайдерів, у 2014 році сайт стартапу подолав поріг в мільйон відвідувань, а сам сервіс запустив пілотні проекти в США, Польщі та Росії.

Джерело ain.ua


Сподобалася стаття? Поділіться їй з друзями!